úterý 9. prosince 2014

Mindfuck

Každou noc se vypravuji do lesa. Běhám tam a honím se za někým a za něčím. Potkávám tam vrahy, děti a medvědy. Jde tak nějak o to, kdo nakonec vyhraje. Často se jedná o boj o život v té hnusné zchátralé chatrči, ve které jsem prožila svoje dětství, spolu s mrtvou zahrádkou smrti.

Někdy si v lese hrajeme, to mám nejradši. Schováváme se, skáčeme ze stromu na strom, padáme z výšky na obří listy rostlin a když se nám chce, létáme. Miluji spočinout na mechu a jehličí, dívat se ti do očí, usmívat se a jen tak ležet. S vědomím, že tohle je klid a mír. Ale to jsme už jinde.

Nejhorší bývají cesty do koncentráku, tam se mi nikdy nechce. Jsem vždycky ráda, když jedu jenom já a ne i zbytek rodiny. Posledně to byla hrůza a hnus, Polsko, řekla bych. Ale předposlední návštěvy byla dobrá. Vzali mě, unesli mě a zavřeli. Něco měli v plánu, ale nestihli to včas. Sehnala jsem telefon a spojila se s mámou. Pak se vrátila pro ostatní a stačilo jen seběhnout nekonečné točité schodiště. Nechápu, jak jsme to dokázali, zvlášť, když po nás stříleli. Ale dole za ploty v džungli bylo o tolik líp!

Tušila jsem, že to není jen tak, když jsme šli do války se světem. Nehodili jsme se jim, ne já a ne ty. A tak z nás udělali ("sebe")vražedné atentátníky. Odpálili nejdřív tebe a pak mě a já to do poslední vteřiny nečekala. Probrala jsem se modrá, všechno bylo modré a všichni byli přeprogramovaní, jen mě se podařilo se vzpamatovat. Bylo to ale k ničemu, tys to, myslím, stejně nepřežil. Válka je svinstvo.

Zvlášť probíhá-li boj i v podzemních kobkách a tunelech. Zrůdy čekají v každé zatáčce a za každou cenu se tě snaží dostat. Všude je tma a když ne, tak postupně zhasínají světla. A není vyhráno, když se dostaneš ven.

Výprava na jinou planetu se zdála, jako velké dobrodružství a mise klidu. Když se ale změnila v záchranu planety a nás samých, radost nás přešla. Ve vesmíru jsem byla všehovšudy asi jen dvakrát. Byla to neuvěřitelná podívaná. Nádhera, všude proudy světla a síly, jejichž moc si ani nedovedeme představit. Nemuset jen dát vlastní život za ten pohled pro Boha.


Žádné komentáře:

Okomentovat